BIO

Gitarzysta i kompozytor, absolwent Wydziału Jazzu na Akademii Muzycznej w Katowicach, na której w roku 2017 obronił pracę doktorską. Jako student laureat międzynarodowych konkursów m.in. Guitar City, Guitar Battle, Jazz Juniors, Krokus Jazz Festiwal, Novum Jazz Festiwal. W latach 2008-2009 wykładał na Uniwersytecie Zielonogórskim na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej oraz publikował artykuły dotyczące muzyki jazzowej w magazynie „Pogranicza”. W roku 2005 na potrzeby XV Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Sakralnej „Gaude Mater” w Częstochowie napisał i wykonał muzykę do spektaklu Pedro Calderon De La Barca pt: „Wielki teatr świata”.

Szeroki wachlarz umiejętności zaowocował doświadczeniem na gruncie wielu różnych stylistyk. O wielu lat na stałe współpracuje z zespołem Łona, Webber & The Pimps oraz akordeonistą Marcinem Wyrostkiem. Współpracował ponadto m.in. z takimi artystami jak: Krzysztof Herdzin, Jimek, Mieczysław Szcześniak, Henri Seroka, Grażyna Auguścik, Antonina Krzysztoń, Kayah, Monika Borzym, Anna Jurksztowicz, Grzech Piotrowski, Lena Piękniewska, Beata Banasik, Piotr Polk, a także z zespołami Globetrotters, Button Huckers czy Xpressive. Pracował z pięcioma Big-bandami i niemal każdą orkiestrą symfoniczną w Polsce. Częsta obecność w studiu i nieustanna na scenie w tak różnych środowiskach zaprocentowały udziałem w zdobyciu wielu Złotych i Platynowych Płyt oraz Nominacją do Nagrody Fryderyk. Koncertował na przeszło czterdziestu Największych Festiwalach w Kraju i za granicą, niejednokrotnie po kilka razy. Prowadzi także działalność popularno-naukową – regularnie pisze felietony do Magazynu Gitarzysta oraz jest autorem filmów dokumentalnych o estetyce muzyki pt: „Muzyka i takie takie”.

W roku 2008 rozpoczął karierę solową. Jego debiutancką płytę prasa opisała jako „jedno z najciekawszych dokonań w obrębie młodego polskiego jazzu imponujące niebywałą dojrzałością” oraz okrzyknęła jako „najnowsze odkrycie jazzowej sceny w Polsce”, natomiast śp. Jarosław Śmietana powiedział, że „Popiałkiewicz z dużym wdziękiem i na pełnym luzie udowadnia, że bez wątpienia należy juz do ścisłej czołówki gitarzystów jazzowych w Polsce”. Swoją trzecią, najnowszą płytą pt. „Nada” w 2017 roku obronił pracę doktorską pt: „Techniki artykulacyjne gitarzystów rockowych na gruncie muzyki jazzowej”.